You are here

luevieraskirjaa


04.08.2013 -- 17:43 Timo Sylvänne - email - www
Hyvä haaste!
Merimieskirkon työtä voi tukea myös liittymällä jäseneksi:
http://www.merimieskirkko.fi/jasenpalvelu
03.08.2013 -- 20:57 timo - email - www
tuli vahinko ei nisu,vaan nilsulaiset,toivoi runsasta osanottoa ristelylle!
03.08.2013 -- 20:52 timo - email - www
Wäiski haastoi tänään entisten nuorten
sävellahjassa kaikki nisulaiset mukaan
tukemaan merimieskirkkoa 10 eurolla!
31.07.2013 -- 20:27 Jari Savolainen - email - www
s/s MATHEUS. Saisiko tästä jonkunlaisen kuvan http://suomenmuseotonline.fi/fi/kohde/Suomen+merimuseo/200414%3A521?itemIndex=143989
31.07.2013 -- 12:25 jarmo keurulainen - email - www
hei,eräs vanha eldari seilannut joskus muinoin s/s matheuksella.yrittänyt löytää laivasta kuvan ja ilahduttaa sillä kyseistä seiloria.siis,vähän apua tartteis.onnekkaasti tämä sivu löytyi sattumalta.tuttujakin on:terveiset "hovimestarille",ym.itelläni eka jobi oli m/s svanö.v-80. tammik.oltiin puksuttelemassa muusrmanskista.eräänä yönä pohj.jäämeri oli vihainen ja mainingit vyöryi yli täkin ja iski föörkanttiin niin että jytisi.molemmin puolin miehistökongien täkille antavat myrskyovet vuosivat kuin seulat.poosu antoi tehtäväksi hakata linkkujen väliin puukiiloja,tiiviyden saamiseksi.kongeilla vesi lainehti,automaattispuulaus pelasi.se ei torppaamista kummempaa.messissä ns.vanhat skönärit hörppivät kahvia ja jutustelivat jotenkin pidättyvästi.kahvikupit kädessä kun pohja-aalto iski persiin alle.nytkytystä ja niiausta riitti pikän tovin.mutta koveriin päästiin.myöhemmin kävi ilmi että huomattava panteista oli pahoin vaurioitunut.murtununut,poikki.panaman pojat osti pois kuleksimasta.itselle koverhar tuli myöhemmin tutuksi esl,n laivoilla seilatessa.terveisin kerulaittis ja ps. epa,näkyykö otavassa otava.
30.07.2013 -- 16:42 markus - email - www
kadonnut nainen m/t Tarmontana 9.9 1973?Muistaako kukaan?
21.07.2013 -- 12:07 H. Kaasalainen - email - www
Araguayan ajoilta ja Jenkkien huvilan aitatyömaalta terkkuja Eerolle!
17.07.2013 -- 12:35 Vahvaselkä - email - www
Onko merimiehiä jotka on ollut M/s Tuirassa 82- 83 ? Silloin oli Syrjälän pekka kipparina Varmaa oli ihan loppu asti en ole varma ? Entä onko Finnjet kavereita kuulolla oli siinä 80-81.. Jos on kuulolla niin paljon terkkuja kaikille Ja hyvää kesä.
12.07.2013 -- 10:33 t.s. - email - www
Ylläpito on viikon poissa näpyttimen ääreltä. Kuvakommentit laitoin juuri näkösälle, mutten päivittänyt etusivuvua, kun tämmöisellä kannettavalla on työläs sormella sohia hiirtä.
Kiitos alempien ohjeitten kirjoittajille, näinähän se nykyisin menee. Valitettavasti ylläpidon täytyy kommentit hyväksyä, kiitos maailman miljoonien roskapostittajien.
10.07.2013 -- 21:13 Jari Savolainen - email - www
Kuvakommentit ja muut kommentit. Näissä on viive "vierailijoille" eli ylläpito tarkistaa viestit ja ne ilmestyvät saitille vasta sen jälkeen. Näin oli ainakin aiemmin. Eli ootella pittää jonkin aikaa. Jari
09.07.2013 -- 14:28 H. Kaasalainen - email - www
Melkein samoin kuin tännekkin. Valitse kuva mihin haluat kommentin ja klikkaat sen isoksi. Siinä kuvan alapuolella on tyhjä kommentointisarake. Klikkaat sitä ja loppun onkin helppoa.
09.07.2013 -- 13:57 vieras - email - www
Voisiko ylläpito laittaa ohjeen minulle, ja muille,kuinka tuonne kuviin voi laittaa kommenttia..
25.06.2013 -- 09:57 Timo Sylvänne - email - www
Olettehan huomanneet, että jo jonkin aikaa on voinut varata Henry Nielsen nostalgiaristeily 4 paikkoja.
Varausohjeet voit lukea: http://www.aanimeri.fi/HenryNielsenNostalgia4
25.06.2013 -- 09:52 Manilan Manne - email - www
Mä ja vaimoni Fem ainaskin tullaan kirje-
kuori mukana.....niinkuin aiemmin sovit-
tiin. Rgds to Thelma
23.06.2013 -- 14:17 jussi - email - www
Stujukurssilaiset Rauma 78-79 tervetuloa juhlimaan Jussin 60 v.päiviä Naantaliin 10.08.2013 klo 14.00
kerro tulemisestasi jussij@hotmail.com
tarjoilua & live rock and roll
ps.ei kravattia,kukkia eikä lahjoja
21.06.2013 -- 22:47 t - email - www
Hyvää Juhannusta, tänne "hiljaisuuden foorumille"
26.05.2013 -- 10:20 Esa Karanko - email - www
Lentoemo

Ilmailun alkuaikoina lentomatkustat pelkäsivät henkensä edestä. Heitä rauhoittelemaan palkattiin hehkeitä neitoja. Englanninkielinen ammattinimike stewardesses ja hostesses (Air Hostesses) lainattiin matkustajalaivoista.

Tänä päivänä matkustajalentokoneessa jokaista alkavaa viittäkymmentä paikkaa kohti pitää olla turvallisuuskoulutettu henkilö, poislukien alle 20 paikkaiset lentokoneet.

Matkustamohenkilökunnan ammattinimikkeeksi on vakiintunut sukupuolineutraali flight attendant ja cabin attendant (Cabin Crew). Matkustamon päällikkö on purseri (Chief Purser). Heidän ensisijainen tehtävänsä on matkustamoturvallisuudesta huolehtiminen, mutta vielä nykyäänkin lentäminen on monen mielestä järjen ja luonnon vastaista. He tarvitsevat hellää huolehtimista ja rohkaisua.
24.05.2013 -- 23:47 vieras - email - www
Kiitos, stewardess tiedoista.
24.05.2013 -- 23:00 Jouko Kangasharju - email - www
Stewardessa tarkoittaa naispuolista stuerttia, mutta sanakirjan mukaan myös lentoemäntää, bussi-, hytti-, vaunuemäntää, tarjoilijaa ja taloudenhoitajaa.
Jos lentokoneessa on vain yksi lentoemäntä, hän silloin luonnollisesti on myöskin stuertti eli stewardess.
24.05.2013 -- 16:25 vieras - email - www
Oho, Juno2 tekstissä stewardess,google kääntää muotoon lentoemäntä.
17.05.2013 -- 17:14 Annamari Heikkinen os.Janhonen - email - www
Olipa mukava vihdoin löytää tietoa isoisäni Merenkulkuneuvos Herbert Janhonen laivoista. Brekantiini Karen 1915 ja kaikki muut hänen omistamansa laivat Wanda, Walma yms. Jos joku tietää enemmän olisin kiitollinen tiedoista.
10.05.2013 -- 20:27 ola parta sydland - email - www
merikarvia onko mandoliini tallessa
09.05.2013 -- 23:39 Tapio Reini - email - www
Ja tässä vielä foorumin osoite, http://cirkus-scandinavia.com/smf/index.php?action=news
Aika monia vanhoja skönejä mukana, ulkosuomalaisia jne. Tervetuloa mukaamme:)

tapsa/veini
09.05.2013 -- 23:34 Tapio Reini - email - www
Kaikille tutuille terveisiä, olen myöskin facebookissa, ja minut saa kiinni myöskin omilta sivuiltamme, teen myöskin Tallinnassa suomalaista "susiradio" ohjelmaa.

Tapio Reini
08.05.2013 -- 23:29 Esa Karanko - email - www
Törmäsin sattumalta näihin sivuihin. Luin kaiken läpi ja katsoin kuvat. Tuttuja ei löytynyt. Taidan olla outo lintu. Seilasin ja vikajeerasin 1965-1980: Gracia, Krucia, Ariana, Finnboston, Finn-Enso, Dalny, Rhea, Doris, Viking 5, Viking 6 ja Fennia. Vuonna 1970 rupesin lennonjohtajaksi ja nyt olen vapaaherra. Cheers!
26.04.2013 -- 19:56 pekka mantere - email - www
Sirkka ja Pekka Mantere Raumalta toivottavat kaikille hauskaa Wappua! Facebookissa ollaan molemmat ! pekka@mantere.info ja sirkka@mantere.info
028222445
Terveiset kaikille Rauman merimiesammattikoulussa kanssamme samaan aikaan olleille,viimeksi stujuluokalla 1977- 78 ! Kaikkea hyvää !
26.04.2013 -- 18:43 Ilkka Laaksonen - email - www
Joo, ja piru vieköön ja terveiset sr. Sylvänteelle vaan. Se onkin tarina se Pekingiin saapuminen. Oli nimittäin syksyä ja Suomen lähetystöjen väki oli ollut kesälomilla härmässä ja palailemassa. Sitten vielä tunnettua faktaa; Kekkonen tunnetusti pani kaikki ulkoministeriön juopot ns. itäblokin maihin duuniin, siellä kun ei ollut tietenkään mitään erityistä tekemistä.
No sitten; lensimme kapt. Leinon ja parin muun kundin kanssa Kiinaan ja Patriciaan (käsittääkseni minun syystäni, sillä lähtevällä täkki-kolmosella oli merikoulun seuraava luokka edessä ja MerimiesL antoi silloin mahdollisuuden vaatia kotiinkuljetusta opiskelujen johdosta).
No, Zürich'in koneessa istuskeltiin karvalakkipuolella ian kaiken ja aina silloin tällöin luonamme kävi yksi juttuhaluinen härmäläinen tarinoimassa 1. luokasta. Selvisi siinä, että kundi oli kotona lomailemassa ollut 1. lähetystösihteeri Suomen-Kiinan suurlähetystöstä.
Kone bunkrattiin Bombayssä Intiassa ja väki ajettiin pois terminaaliin, sillä lämpöä todella piisasi ja kerosiini tietty höyrystyi pahasti. Lähtöilmoituksen jälleen em. kundi saapasteli terminaalista kenttäbussiin naama loistaen ja litran naatti Captain Morgan-rommia sylissä; piteli kuin pikkulasta!
Tultiin sitten Pekingiin iltasella klo 2000. Agentti oli vastassa ja kysäisi, onko pojilla nälkä. Sanoi, että Peking-hotellin (senaikainen kai ainoa hotelli maassa) ravintola mene kiinni klo 2000, mutta hän voi soittaa sinne ja pyytää hiukka muonaa. Näin tehtiin.
Mentiin sitten sinne. Istuttiin muutoin pimeän ravintolan, mutta keittiön nurkilla valaistuna olleen mestan pöydän ääreen ja alettiin vetää wieninleikkeen tapaista muonaa naamaan.
Tuli siinä sitten pimeyden keskeltä sellainen 1,90 m:n mittainen melkoisen pitkä muija siihen, katsasteli enempi katonrajoihin ja kyseli ikäänkuin sivumennen, olisiko sellainen ja sellainen härmäläinen ollut mukana kuormassa. Tottakai arvasimme. Kapteeni Leino joutui vanhimpana tietysti ottamaan kantaa ja lausahti ympäripyöreästi, että olihan sellainenkin ollut näkösällä, vaan ei näkynyt enää lentoasemalla. Rouva läksi.
Sitten, oltuamme jo kolmatta päivää ao. hotellissa, kundi tuli morjestamaan yhtenä iltapäivänä. Ovelalla tenttaamisellamme selvisi, että arvon diplomaatti oli sipannut eli sammunut koneessa ja oli annettu nukkua yli Pekingin Sanghaihin asti (tietysti lentoemäntien piruilua). Jyskytteli junalla sitten takaisin Pekingiin!
16.04.2013 -- 00:48 TIMO TUULIO - email - www
Mä olen taas juuttunut näille sivuille.
Tuolta jostain käsitin olis vielä hapessa joku Tiurin myynti reissulta 1972.Ruotsista paperia Saigoniin.Laiva myytiin Kiinaan.Tulimme lentäen Suomeen.Jos kukaan muistaa mitään kirjoita.Wipunen oli myös jossain kuvassa.VAASA LEADER JA FINNSAILOR.1975 jäin sailorista ja menin armeijaan.Jäin sen jälkeen maihin.Kirjoitelkaa.
16.04.2013 -- 00:28 Ilkka Laaksonen - email - www
Parhaimmat Feria-terveiset Sevillasta, varmasti monien Nielsen-miesten hyvin tuntemasta kaupungista!

Merieläkeläisen arkielämä menee nyt sitten täällä, uusperhettä hoivaillessa ja puolivakavan "tutkimusprojektin" piirissä Sevillan yliopistolla.
Talon kattotasanteelta näkyy monille kaiketi paljonkin eri muistoja tuova Sevilla Astilleros SA-telakka tuossa muutaman km:n päässä! Itselläni on kokemusta kahdesta telakan aluksesta perämiesvakanssilla.

Erityiset terveiset Timo Sylvänne (se Peking tuli tutuksi Patrician 3. perämiehenä samaan aikaan; mm. asuimme "Kassu" Leinon kanssa Peking-hotellissa silloin viikonpäivät; jälkikäteiset onnittelut kanssa MEPA-palkinnosta, taisin itsekin osallistua parilla sanalla kokoelmaasi), Wintiö Vanhanen (se etupulpetin kundi), John Konkola (se muuten vaan kurssikaveri) ja John Hacklin (tuttu Luodon-kylän luotsi päällikkövuosiltani)!

Dr., Capt. I.O.Laaksonen
Sevilla

Vastannut: Timo Sylvänne
Ilkka terve,
muistan hyvin Cassun kertomuksia Pekingiin tulostanne. Kuten matkalla kadonneen ulkoministeriön tärkean - omasta mielestään ainakin - virkamiehen katoamisen. Oli bunkrannut liikaa matkalla Intiassa taksivapaata ja nukkunut Shanghaihin asti.
Muistan, kuinka kiinalaiset olivat säälineet laivaan lomalta palaavaa päällikköä, kun laivassa oli odottamassa "murhamies".
Muistan myös matkamme Hsingkangista Vancouveriin. Shimonosekissa oli pitkistä ankkuroinneista johtuva uuden laivan pohjanpuhdistus. Laivan merikortit näyttivät, etti reitti oli vahvasti miinoitettu. Olin käynyt samassa paikassa pari vuotta aiemmin ja osasin näyttää, mista silloin ajettiin räjähtämättä. Mistä lienevat sevillalaiset löytäneet sota-aikaisia merikortteja. Vai lienevätkö tulleet Suomesta?
14.04.2013 -- 23:53 VIRVE - email - www
Moi! Puhuin paskaa viime perjantaina niistä Uikun kuvista, mutta multa tulee
sulle 2 CD:llistä Koillisväylän kuvia kun-
han saan itse kopiot niistä tehdyksi tiet-
sarilleni. T. Seppo Turusta

Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
© 2005-2009 : Sami Siuvatti - ZykBook v1.52