You are here

luevieraskirjaa


26.04.2013 -- 18:43 Ilkka Laaksonen - email - www
Joo, ja piru vieköön ja terveiset sr. Sylvänteelle vaan. Se onkin tarina se Pekingiin saapuminen. Oli nimittäin syksyä ja Suomen lähetystöjen väki oli ollut kesälomilla härmässä ja palailemassa. Sitten vielä tunnettua faktaa; Kekkonen tunnetusti pani kaikki ulkoministeriön juopot ns. itäblokin maihin duuniin, siellä kun ei ollut tietenkään mitään erityistä tekemistä.
No sitten; lensimme kapt. Leinon ja parin muun kundin kanssa Kiinaan ja Patriciaan (käsittääkseni minun syystäni, sillä lähtevällä täkki-kolmosella oli merikoulun seuraava luokka edessä ja MerimiesL antoi silloin mahdollisuuden vaatia kotiinkuljetusta opiskelujen johdosta).
No, Zürich'in koneessa istuskeltiin karvalakkipuolella ian kaiken ja aina silloin tällöin luonamme kävi yksi juttuhaluinen härmäläinen tarinoimassa 1. luokasta. Selvisi siinä, että kundi oli kotona lomailemassa ollut 1. lähetystösihteeri Suomen-Kiinan suurlähetystöstä.
Kone bunkrattiin Bombayssä Intiassa ja väki ajettiin pois terminaaliin, sillä lämpöä todella piisasi ja kerosiini tietty höyrystyi pahasti. Lähtöilmoituksen jälleen em. kundi saapasteli terminaalista kenttäbussiin naama loistaen ja litran naatti Captain Morgan-rommia sylissä; piteli kuin pikkulasta!
Tultiin sitten Pekingiin iltasella klo 2000. Agentti oli vastassa ja kysäisi, onko pojilla nälkä. Sanoi, että Peking-hotellin (senaikainen kai ainoa hotelli maassa) ravintola mene kiinni klo 2000, mutta hän voi soittaa sinne ja pyytää hiukka muonaa. Näin tehtiin.
Mentiin sitten sinne. Istuttiin muutoin pimeän ravintolan, mutta keittiön nurkilla valaistuna olleen mestan pöydän ääreen ja alettiin vetää wieninleikkeen tapaista muonaa naamaan.
Tuli siinä sitten pimeyden keskeltä sellainen 1,90 m:n mittainen melkoisen pitkä muija siihen, katsasteli enempi katonrajoihin ja kyseli ikäänkuin sivumennen, olisiko sellainen ja sellainen härmäläinen ollut mukana kuormassa. Tottakai arvasimme. Kapteeni Leino joutui vanhimpana tietysti ottamaan kantaa ja lausahti ympäripyöreästi, että olihan sellainenkin ollut näkösällä, vaan ei näkynyt enää lentoasemalla. Rouva läksi.
Sitten, oltuamme jo kolmatta päivää ao. hotellissa, kundi tuli morjestamaan yhtenä iltapäivänä. Ovelalla tenttaamisellamme selvisi, että arvon diplomaatti oli sipannut eli sammunut koneessa ja oli annettu nukkua yli Pekingin Sanghaihin asti (tietysti lentoemäntien piruilua). Jyskytteli junalla sitten takaisin Pekingiin!
16.04.2013 -- 00:48 TIMO TUULIO - email - www
Mä olen taas juuttunut näille sivuille.
Tuolta jostain käsitin olis vielä hapessa joku Tiurin myynti reissulta 1972.Ruotsista paperia Saigoniin.Laiva myytiin Kiinaan.Tulimme lentäen Suomeen.Jos kukaan muistaa mitään kirjoita.Wipunen oli myös jossain kuvassa.VAASA LEADER JA FINNSAILOR.1975 jäin sailorista ja menin armeijaan.Jäin sen jälkeen maihin.Kirjoitelkaa.
16.04.2013 -- 00:28 Ilkka Laaksonen - email - www
Parhaimmat Feria-terveiset Sevillasta, varmasti monien Nielsen-miesten hyvin tuntemasta kaupungista!

Merieläkeläisen arkielämä menee nyt sitten täällä, uusperhettä hoivaillessa ja puolivakavan "tutkimusprojektin" piirissä Sevillan yliopistolla.
Talon kattotasanteelta näkyy monille kaiketi paljonkin eri muistoja tuova Sevilla Astilleros SA-telakka tuossa muutaman km:n päässä! Itselläni on kokemusta kahdesta telakan aluksesta perämiesvakanssilla.

Erityiset terveiset Timo Sylvänne (se Peking tuli tutuksi Patrician 3. perämiehenä samaan aikaan; mm. asuimme "Kassu" Leinon kanssa Peking-hotellissa silloin viikonpäivät; jälkikäteiset onnittelut kanssa MEPA-palkinnosta, taisin itsekin osallistua parilla sanalla kokoelmaasi), Wintiö Vanhanen (se etupulpetin kundi), John Konkola (se muuten vaan kurssikaveri) ja John Hacklin (tuttu Luodon-kylän luotsi päällikkövuosiltani)!

Dr., Capt. I.O.Laaksonen
Sevilla

Vastannut: Timo Sylvänne
Ilkka terve,
muistan hyvin Cassun kertomuksia Pekingiin tulostanne. Kuten matkalla kadonneen ulkoministeriön tärkean - omasta mielestään ainakin - virkamiehen katoamisen. Oli bunkrannut liikaa matkalla Intiassa taksivapaata ja nukkunut Shanghaihin asti.
Muistan, kuinka kiinalaiset olivat säälineet laivaan lomalta palaavaa päällikköä, kun laivassa oli odottamassa "murhamies".
Muistan myös matkamme Hsingkangista Vancouveriin. Shimonosekissa oli pitkistä ankkuroinneista johtuva uuden laivan pohjanpuhdistus. Laivan merikortit näyttivät, etti reitti oli vahvasti miinoitettu. Olin käynyt samassa paikassa pari vuotta aiemmin ja osasin näyttää, mista silloin ajettiin räjähtämättä. Mistä lienevat sevillalaiset löytäneet sota-aikaisia merikortteja. Vai lienevätkö tulleet Suomesta?
14.04.2013 -- 23:53 VIRVE - email - www
Moi! Puhuin paskaa viime perjantaina niistä Uikun kuvista, mutta multa tulee
sulle 2 CD:llistä Koillisväylän kuvia kun-
han saan itse kopiot niistä tehdyksi tiet-
sarilleni. T. Seppo Turusta
14.04.2013 -- 19:14 Virve - email - www
Olen etsinyt pojalleni kuvia Nesteen MT Uikusta. Olisiko mahdollista saada tänne muutamia kuvia ja mahdollisesti tarinoita laivasta? Esimerkiksi Koillisväylältä?
13.04.2013 -- 19:53 Jari Savolainen - email - www
Huomasin myös tuon Arvin poismenon Merimies-lehdestä. Vaihdoin vielä e-maileja hänen kanssaan joulukuussa. Arvi, rest in peace. Myös San Beniton stuju Pekka Sakkelin näyttää taannoin poistuneen seurastamme. Rauha myös Pekalle. Jari
13.04.2013 -- 18:33 vieras - email - www
Unionin lehdestä Arvi Rosenberg kuollut 14.02.2013 R.I.P
08.04.2013 -- 10:48 nimi - email - www
Hyvä ettei kupsahtanut tämä sivusto pitkäksi aikaa niinkuin on käynyt maailmalla jollekin muulle saman alan kuvastolle
04.04.2013 -- 12:03 Timo Sylvänne - email - www
Veppihotellin ylläpitäjä kotisivut.com ilmoitti lopultakin, että tietokantaohjelmiston virhe oli aiheuttanut valokuvien häviämisen. Monen mutkan jälkeen Äänimeri on saatu jälleen käyttöön. Olen päivittänyt ohjelmistoon tuoreita versioita. Jos huomaat jotakin poikkeavaa, laita viestiä.
30.03.2013 -- 17:11 Timo Sylvänne - email - www
Sattumoisin huomasin, ettei Äänimeren Laivakuvia valokuvagalleria toimi. veppihotellin toiminnassa lienee tietokantaongelma. Olen lähettänyt helpdeskiin kyselyn, muttei toistaiseksi ole tiedossa, onko siellä vikaa huomattu ja jos on, tehdänkö jotakin.
29.03.2013 -- 23:54 Jore Jorkke konemies - email - www
M/S INHA Tunnuskirjaimet OGCA Isäni, Jorma"Jorkke tai Jore" Heikkinen,syntynyt helsingissä ja palveli ainakin laivapoikana 17.7.1970-28.8.1970 .Sitten M/T Lancing:lla 5.9.1970-14.6.1971 välisenä aikana ilmeisesti Moppilas,eli moottorioppilaana,moottorimies,konehuoneella. Tämän jälkeen laivassa Tingö:ssä konemiehenä 5.7.1971-28.08.1971. Tämän jälkeen M/T Charlie 5.1.1973-9.2.1973,konemiehnä. Seilaili välimerellä ym.paikoissa. Mikäli joku muistaa tai tunnistaa isäni niin voisitko ottaa yhteyttä hänen poikaansa Janneen janne_kiske@hotmail.com . Isäni nukkui pois 23.03.2013,tapaturma.
25.03.2013 -- 17:03 Marja Virtala os Peltonen - email - www
Hei vaan kaikille tutuille, hauska keksintö nää sivut juttuineen ja tuttuineen. Nostalgiaristeilylle olen havitellut monet kerrat, aina on ollut työt esteenä,vaan eipä ole enää kun eläkepäiville olen päässyt.Ihanaa kevättä teille vanhat skönärit!
10.03.2013 -- 12:05 vieras - email - www
Hei, 1909 rakennettu Wirta/Nippon kuuluiko tämä Wihurin laivastoon?

Vastannut: Timo Sylvänne
Löytyi muutama kuva ja tein WIRTA albumin: www.aanimeri.fi/index.php?q=gallery&g2_itemId=22444
05.03.2013 -- 10:34 Timo Sylvänne - email - www
On valitettu, ettei Äänimeren etusivun alareunassa olevaa tekstiä huomaa, joten lisään sen tänne vieraskirjaan.
Äänimeriläisten ekskursio suuntautuu tänä keväänä Forum Marinumiin Turkuun. Kokonnumme pääovella keskiviikkona 17.4. klo 11.
Ekskursio on tarkoitettu Äänimeren sivustoille materiaalia toimittaneille. Näytteilyihin tutustumisen lisäksi pidämme lyhyesti aivoriihtä Äänimeren kehittämiseksi.
Ilmoittaudu sähköpostitse: Timo.Sylvanne (miuku) aanimeri.fi Tilaa on parillekymmenelle ja mukaan pääsee ilmoittautumisjärjestyksessä. Tarkempi ohjelma muotoutuu kevään kuluessa ja tietoa lähetetään ilmoittautuneille.
01.03.2013 -- 21:06 Vierailija - email - www
OK, niitäpä kuvia juurikin ovat.
No Skyfoton hinnatkin ymmärtää kun on nykyään niin helppo skannata noita.
Harmi, sinänsä hienoja kuvia muuten, mitä nyt "Proofleimalla" hieman pilattu.
01.03.2013 -- 19:30 vierailija - email - www
Hei, mulla olisi muutamien laivojen "proof" eli näytekuvia -70 luvulta, miten lienee julkaisuoikeudet ?

Vastannut: Timo Sylvänne
Kiitos kysymästä, niin on minullakin. Jos ovat Skyfoto's Proof, niin firma veloittaa siinä 70 puntaa yhden kuvan julkaisusta.
Ainakin kipinöille pruukasivat näytekuvia lähettää. Jos räknäilee, että firma on lähetellyt tuhansia näytekuvia vuosittain, lennellyt kymmeniä vuosia lentokoneella edestakaisin Doverissa kuvailemassa, niin hyvin ymmärtää, että haluaisivat kuvistaan rahaakin.
01.03.2013 -- 12:59 Timo Sylvänne - email - www
Unohtunut seurata sivuston vierailutilastoja. Helmikuussa keskimaarin 2230 vierailua vuorokaudessa. Vilkkain paiva 3434 vierailua. Ulkomaisista kansallisista osoitteista eniten vierailuja: Ruotsi, Italia, Australia, Norja, Alankomaat, Saksa
26.02.2013 -- 19:43 vierailija - email - www
Huomasin tuon tonnimokan mutta olin jo kerkinyt painaa lähetä nappia,kuva juttua en tiedä kuka sen on lähettänyt vaikuttavat eri aluksilta mutta tiedä häntä.

Vastannut: Timo Sylvänne
Kävi näin: löysin oikean PARKLAAN kuvan hollantilaisesta museosta ja kysyin lupaa julkaista äänimeren albumissa. Kuva ei ollutkaan heidän, mutta lähettivät toisen PARKLAAN kuvan. Enpä sitten tullut tutkineeksi, ettei kuva ollutkaan sama PARKLAAN, vaan nuorempi ja suurempi. Kiitos jälleen tarkkanäköisille silmille.
Toinen kuvien selvitys koski muutamaa FINNTRADER albumin kuvaa. On saatu tieto, että muutamat kuvat eivät olleet FINNTRADER, vaan Vironpanama BECKY
26.02.2013 -- 11:50 vierailija - email - www
http://www.photoship.co.uk/JAlbum%20Ships/Old%20Ships%20P/slides/Parklaan-01.html

Vastannut: Timo Sylvänne
photoship sivustolta löytyy paljon hienoja kuvia. Toistaiseksi en ole onnistunut saamaan sevlille, mistä voisi kysella lupia kuvien kopiointiin. Enkä sitäkään, kenen kuvia siellä näytetään.

Ajoittain tulee tietoja kuvista Suomen merimuseon arkistosta. Noin vuosi sitten museo salli kuviensa kopioinnin, mutta sittemmin kielsi, joten nykyisin sieltä ei voi kuvia kopioida.
26.02.2013 -- 11:36 vierailija - email - www
kumpi rönnskär on oikea sunderlandin vai äänimeren tonnimäärissä on isot heitot,3869dwt sunderlandin 6700 tämän sivun

Vastannut: Timo Sylvänne
Kiitos kommentista. Jos oikein ymmärsin kysymyksen, niin mahtaako tässä olla kyse kahdesta eri asiasta eli tilavuusmitasta ja painosta? Parissa eri lähteessä on mainittu laivan bruttovetoisuuden olevan 3869 rekisteritonnia, mikä luku kysymyksessä mainitaan. äänimeressä ei rekisteritonneja kerrota , paitsi matkustajalaivojen yhteydessä. äänimeressä kerrotaan kuollut paino eli dead weight ja se on näyttäisi olevan 6700 tonnia.
18.02.2013 -- 20:31 Jari Savolainen - email - www
Tietojen mukaan Vasa Shipping osti 1979 Oy Frioships-varustamon ja sen aluksen FREEZER FINN. Kuka muistaa? Oliko koko ajan Gustaf Eriksonin rahtauksessa/miehityksessä vai otettiinko siihen porukkaa jossain vaiheessa Vaasan konttuurin kautta? Jari
17.02.2013 -- 18:50 Ismo Rasinaho - email - www
Konemestarin poikana laivajutut ja -historiat kiinnostavat. FÅA:n laivat (myös tankkerit) tuttuja melko laajasti.
14.02.2013 -- 20:05 Timo Sylvänne - email - www
Suomen Radiosähköttäjäliiton 50v matrikkelia on vielä ostettavissa. Samoin on jokunen kappale 25v matrikkelia jäljellä.
Tiedustelut: Bertel Österlund
seteliry@seteli.fi
08.02.2013 -- 22:56 John Konkola - email - www
Hienot Sivut
Paljon olisi juttuja mutta aika ei vielä riitä kirjoittamiseen.
Merelle lähdin 29.5.1971 SS Somerilla.
Työ elämää on vielä jäjellä useampi vuosi joten muistelujen aika ei ole vielä. Muistot ovat pääosin kaitafilmeillä. Valokuvia on vähän.
Ter tutuille.
Joni K
07.02.2013 -- 13:52 Retro - email - www
Terve! jäjitän isäni vanhoja työpaikkoja ja työkavereita! jos joku muistaa 70 luvulla muistaakseni nielsenin laivoilla olleen Pentti Kalliomäen niin voisiko ilmoittautua jos mieleen muistuu jotain? konemestarina taisi olla ja luki perämieheksi tai jotenkin niin se meni.
05.02.2013 -- 20:17 Taisto Inervo - email - www
Tervehdys skönöt. Olen entinen seppä ja stuju. Seilasin aikoinani 21 laivaa yhteensä 10 vuotta. Mermiestarinoita olen kirjoittanut Tipen blogille ja huomasin teidänkin olevan olemassa, joten mielelläni vierailen sivuillanne.
Terveisin "Tappajatate"
31.01.2013 -- 17:05 T - email - www
Jaakko terve,
tänään tulla tupsahti takaisin Sinulle Ruotsiin maanantaina lähettämäni sähköposti. Sama virheilmoitus kuin aina ennenkin.
CNAME lookup failed temporarily. (#4.4.3)
I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.
18.01.2013 -- 14:13 seppo muukka - email - www
koitin etsiä kuvia tankkeri piccolon räjähdysonnettomuudesta suomenlinnan kuivatelakalla joskus 60 luvun alussa olisiko tietoa siitä ja linkkejä josta löytyisi kuvia ja kertomuksia tapahtuneesta

Vastannut: Timo Sylvänne
PICCOLOn räjähdyksestä ovat toimittaneet tietoja Reijo Gustafsson, Timo Härmälä ja Lauri Vuorinen. Kertomus räjähdyksestä http://www.aanimeri.fi/node/490 ja kuvia PICCOLO albumissa http://www.aanimeri.fi/index.php?q=gallery&g2_itemId=20303
17.01.2013 -- 00:32 heikki - email - www
Onkohan Rantamäen Anne Forssasta vielä maisemissa. Oli Nielseenillä aiemmin ja Suomen Tankkilaivalla ja Nesteellä.
10.01.2013 -- 21:41 Timo Sylvänne - email - www
Edellämainitusta muutoksesta johtuen Laivakuvien kaikki varustamoalbumit on siirretty aakkosjärjestykseen etusivulle. Muita varustamoita albumiin kerätään vastedes yksittäisiä kuvia laivoista, jotka ovat varustamoidensa ainokaisia.

Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
© 2005-2009 : Sami Siuvatti - ZykBook v1.52